diumenge, 25 de setembre del 2016

Tema 2: El relleu terrestre

Presentació del tema:


Tema 2.1 L'escorça terrestre: oceans i continents
>> Los glaciares (31')

Tema 2.2  La superfici de la Terra no és llisa
>> Les muntanyes. Amèrica salvatge, els llops (45')
>> Com es va fer la terra (45')

Tema 2.3 La formació del relleu: plecs i falles
>> La formació de l'Himalaia (3')
>> Imatges en avió de l'Everest (3')
>> Los 5 cadaveres del Everest (10')
>> La zona dels morts a l'Everest (45')

>> La formació de l'Himalaia (13')

Tema 2.4 La formació del relleu: volcans i terratrèmols
>> Els volcans 7'
>> Gropro d'un volcà 3' 
>> Els volcans 2


Preguntes: Tipus de volcans segons la seva forma... i tipus d'ereccions. 

>> Los terremotos más debastadores (45'). A partir del minut 19 fins al 25.
Preguntes: Quina velocitat agafen les onades? Com estava la ciutat després del tsunami? Quina altura feia l'onada? També a partir del minut 43. Quina pot ser la solució als terratremols?

>> Tsunamí del Japó (a partir del minut 4, especial al 10')

Tema 2.5 Els agents que modifiquen el relleu
>> Iguazu
Preguntes: Quins animals podem trobar? Videmo

>> Imatges d'Iguazu amb un drone (3')

Premium: "Las cataratas de Iguazu en imágenes". 
>> Una mujer se suicida en las cataratas del Niaraga. Cada año lo hacen 20-25 personas. 
(frontera entre Canada i EEUU)
>> Las catarats de Iguazu (5')
Preguntes: On està situada? Quins animals trobem?

>> Les illes més perilloses del món 

Tema 2.6
>> L'Himalaia a 20.000 punts (2'30")
>> L'hotel més gran del món (45')
>> L'ombra de l'Himalaia (50')

Conclusió:
>> Com és un volca (pel.lícula de Will Smith "After Earth". A partir de 1h 17´30"
>> El arsènico 5' 
Preguntes: On trobem més material?
Què ens pot provocar?

Competències de l'àmbit de les ciencies socials
Interpretar un mapa topogràfic 4'13":
>> La canço del nòmada 4'13"

>> Terratremols en directe

>> Volcans en directe (I)
>> Volcans en directe (II)





0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.